بازارسازی برای محصولات و خدمات دانش بنیان حوزهICT هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در جیتکس

  • توسط محمد هجرتی
  • 2 قبل
  • ۰

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوري رياست جمهوري با اشاره به اینکه جیتکس محل رویارویی بزرگان ICT جهان است،گفت: هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس دوبی، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان،بازارسازی برای محصولات دانش بنیان و خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و صرفا شناسایی فناوری های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست.


به گزارش آسیا آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران، مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوري رياست جمهوري با اشاره به برگزاری نمایشگاه بين المللي جیتکس دوبي و حضور پاویون ایران در این نمایشگاه، اظهار داشت: در این نمایشگاه ، پاویون ایران متشکل از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، فدراسیون فاوای ایران و وزارت ارشاد برگزار می شود.
وی گفت: پیش تر فراخوانی برای دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند به حضور در این نمایشگاه اعلام شده و شرکت های متعددی در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.
فقیهی با اشاره به اینکه جیتکس پل ارتباطی ایران با فعالان فاوای جهان است که از ۱۴۰ کشور جهان در قالب غرفه دار و بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: هدف اصلی حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و صرفا شناسایی فناوری های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست، همچنان که در چند سال گذشته رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارجی از جمله نمایشگاه جیتکس، فراهم کردن فرصت توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان بوده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوري رياست جمهوري با اشاره به فراهم شدن فرصت تعامل و ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در این نمایشگاه، افزود: برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دوبي، وعده برگزاری ملاقات های تجاری در قالب تعاملات B2B و برگزاری نشستی با حضور شرکت‌های ایرانی و علاقمندان به سرمایه گذاری در ایران را داده است.
فقیهی با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای عراق، افغانستان، عمان و ترکیه روابط خوبی برقرار است و به برگزار کننده پاویون ایران در جیتکس نیز توصیه شده که تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اعلام شده را در اولویت قرار دهد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوري رياست جمهوري تأکید کرد: در شرایط فعلی رسالت اصلی، حمایت دولت از حضور شرکت های ایرانی در تمامی نمایشگاه های خارجی از جمله جیتکس باید بر بازارسازی محصولات دانش بنیان متمرکز باشد که با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، مزیت‌های صادرات افزایش یافته و افزایش صادرات غیرنفتی نیز اثرات مثبت برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر حضور، شناسایی و تحلیل بازار هدف در این نمایشگاه‌ها هدفمند …

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *